PrivatMegleren er meglerkjeden til banken Nordea. Meglerne omsetter brukte boliger, hytter og prosjekterte boliger og nybygg. Meglerkjeden er faktisk en av dem som formidler flest boliger i hele landet. De satser sterkt på å ansette de beste eiendomsmeglerne og gi dem tilgang til avanserte, digitale salgsverktøy.
Meglerforetaket har utviklet et konsept som de kaller for det Gylne Kvadrat. Det går utpå å finne det spesielle ved enhver bolig, og deretter presentere de unike særpregene på best mulig måte til de rette kjøpergruppene. Eiendomsmeglerne bruker også mye tid på å forstå hvordan potensielle kjøpere tenker og hva de ser etter.
Visste du at 9 av 10 velger dem på anbefaling av andre kunder?
Det viser at eiendomsmeglerne leverer svært gode resultater og har fornøyde kunder. Målet til meglerforetaket er å alltid levere mer enn det kundene forventer.

Kontorer og dekningsområde
PrivatMegleren har over 70 kontorer fordelt over hele landet. Hovedkontoret deres er på Skøyen i Oslo. De har også meglerkontorer i ulike bydeler, for eksempel Bjerke, Bjølsen, Carl Berner, Frogner, Frysja, Grefsen, Grünerløkka, Nydalen, Majorstuen, Manglerud, St. Hanshaugen, Søndre Nordstrand, Tjuvholmen, Torshov og Ullevål.
En lokal megler vet nemlig akkurat hva som gjør ditt område attraktivt. Det kan for eksempel være den koselige kafeen på hjørnet, den populære barneskolen eller de fine turmulighetene i nærheten. Lokalkjente eiendomsmeglere har solid kunnskap som gjør det mulig for dem å sette rett prisantydning og markedsføre eiendommen til de rette kjøperne.
Drømmer du om å flytte inn i en splitter ny bolig der ingen har bodd før? Meglerkjeden har egne avdelinger for nybygg i Bergen, Oslo, Jessheim og Lillestrøm. du får både spisskompetanse på nybygg og solid lokalkunnskap i én og samme pakke. Meglerne følger prosjektene tett helt fra starten av og frem til nøklene er i hånden din.
Selge bolig med PrivatMegleren
PrivatMegleren har utviklet et eget digitalt verktøy kalt Presisjon som analyserer og finner potensielle kjøpere på en helt ny måte. Det interessante er at verktøyet ikke bare treffer de som aktivt leter etter bolig. Verktøyet finner også frem til dem som kanskje ikke engang vet at de er på boligjakt enda. En fersk undersøkelse fra Respons Analyse viser nemlig at bare 8 % av nordmenn aktivt søker etter bolig.
Hele 33 % er derimot åpne for kjøp, uten å lete aktivt. Du går derfor glipp av en stor gruppe potensielle kjøpere ved å kun legge ut en boligannonse på Finn.no når du skal selge bolig. Verktøyet analyserer data og tilpasser annonseringen kontinuerlig for å treffe riktige mennesker på rett sted og tid. Det varsler også folk i nærområdet når en bolig legges ut for salg.
Du får også følgende tjenester:
- Grundig verdivurdering
- Omfattende markedsføring på forskjellige kanaler
- Mulighet for profesjonell styling og fotografering for å fremheve boligens beste sider
- Tett oppfølging gjennom hele salgsprosessen
Eiendomsmegleren hjelper deg med å klargjøre eiendommen for salg, for eksempel ved å vurdere om du bør pusse opp eller ikke. Nøyaktig hva som bør gjøres avhenger blant annet av standard, boligtype, målgruppe og tilstanden på boligmarkedet.
Les også
Se hvem som er de 10 beste eiendomsmeglerne nær deg

Tjenester for deg som vil kjøpe bolig
PrivatMegleren tilbyr to ulike pakker — Basis og Premium — til deg som vil ha hjelp til å kjøpe bolig. Du verdifull hjelp til å vurdere boliger du selv har funnet med Basis. I tillegg kan du be om veiledning og gode råd gjennom hele prosessen. Premium betyr at megleren aktivt leter etter drømmeboligen din. Han eller hun kan til og med gjennomføre befaring for deg og delta på visninger.
Meglerkjeden tilbyr også en praktisk boligbyttetjeneste. Du får da tilgang til et helt team av samarbeidspartnere som kan bistå med alt fra styling og fotografering til pakking og flytting. De ordner til og med med praktiske ting som strømavtaler og flyttevask. Målet er at du skal kunne lene deg tilbake mens ekspertene tar seg av alt arbeidet.
Priser og kostnader hos PrivatMegleren
PrivatMegleren har en enkel og standardisert prisliste. Meglerprovisjonen ligger vanligvis mellom 1 og 3,1 prosent av salgssummen med et minstebeløp på 40 000 kroner. Provisjonssatsen avhenger imidlertid av boligens verdi, hvor lett den er å selge og hvor mye arbeid som kreves av megleren. I tillegg må du betale for enkelte andre tjenester, for eksempel:
- Tilretteleggingshonorar: fra 8500 kroner
- Oppgjørskostnader: 9900 kroner
- Markedsføring og annonsering: 24 000 kroner
- Visninger og overtakelse: fra 3500 kroner per gang
Du kan velge timepris (2250 kroner) fremfor provisjon, dersom du foretrekker det. Eiendomsmeglerne bruker vanligvis cirka 59 timer på å gjennomføre et standard boligsalg. Det inkluderer inkluderer alt fra forberedelser og markedsføring til visninger og det endelige oppgjøret. I tillegg må du betale for faste kostnader som fotografering, tilstandsrapport og eventuell boligselgerforsikring.
Du må også regne med noen ekstra gebyrer i forbindelse med forkjøpsrett og forretningsfører ved salg av andelsleilighet. Det kan være lurt å få en komplett oversikt over alle kostnadene fra megleren din før du bestemmer deg. Da unngår du overraskelser underveis i salgsprosessen.
Vi hjelper deg med å finne rett eiendomsmegler
Få tilbud fra 5 ulike eiendomsmeglere. Tjenesten er både gratis og uforpliktende.
Slik velger du den beste eiendomsmegleren for oppdraget
Okei, hva bør du egentlig se etter når du skal velge eiendomsmegler? Vel, det er lurt å møte flere meglere før du bestemmer deg. Be om en konkret plan for hvordan de vil selge akkurat din bolig. En dyktig megler skal kunne forklare deg hvordan de vil bruke verktøy som Presisjon til å nå de rette kjøperne. Undersøk også hvordan eiendomsmeglerne vil tilpasse markedsføringen til din spesifikke boligtype.
Det er også viktig å sjekke meglerens erfaring i ditt område. Be om eksempler på lignende boliger de har solgt i nabolaget, og spør gjerne om referanser fra tidligere kunder. En lokalkjent megler kjenner godt til lokale boligpriser. De vet også hvilke kvaliteter som tiltrekker kjøperne, og hvordan disse bør fremheves i markedsføringen.
Deretter bør du sammenligne både priser på eiendomsmeglere og arbeidsmetodene deres. Be meglerne spesifisere alle kostnadene som kommer i tillegg, for eksempel fotografering, markedsføring og oppgjør. Det kan nemlig være store forskjeller på tvers av ulike meglerkontorer. Spør også om hvor mange visninger som er inkludert og hva eventuell styling vil koste.
Da gjenstår det bare å ønske deg lykke til, enten du velger noen fra PrivatMegleren eller et annet meglerkontor.